حادثه مرگ یک شهروند در حاشیه اتوبان پرتردد قم-کاشان که بامداد چهارشنبه 17دی 99 رخ داد و دیدگاه یکی از رسانه های محلی در بیان علت بیشتر حوادث در این محور، باز هم این سؤال کهنه را در ذهن ایجاد می کند که چرا تدبیری اساسی در تأمین روشنایی این اتوبان اندیشیده نمی شود؟ البته خود را از هم اکنون آماده شنیدن این پاسخ از فلان و بهمان مسؤل کرده ایم که: پیگیر هستیم .. اعتبارات کم است .. این موضوع باید در دو وزارتخانه ی راه و نیرو مسیر اداری خود را طی کند و .. اما پرسش این جاست که چرا طی سالیان قبل که اقتصاد و دلار ! اوضاع بسامانتری داشت، استانداردسازی این اتوبان مهم و پرتردد از حیث روشنایی با هدف کاهش تلفات انسانی به مخیله مسؤلان استانی و محلی خطور نکرد؟! اتوبان قم-کاشان به عنوان جایگزین آن راه قدیمی و پیشین، محوری پرتردد در میانهی کریدور شمال به جنوب کشور است که بیش از دو دهه پیش با پیگیری های نماینده وقت و البته امام جمعه محبوب و فقید کاشان ایجاد و سپس ساماندهی آن شکل گرفت. تلاش برای بهره برداری از این محور اگر نگوییم یکی از نقاط درخشان کارنامه مدیران عملگرای وقت، دست کم خدمتی است که بی هیاهو و جنجال رسانه یی در آن دورهی خدمت شکل گرفت. مسیر اتوبان قم-کاشان علاوه بر یک محور مواصلاتی مهم، نقشی ارزنده در توسعه گردشگری کاشان نیز ایفا می کند اما پس از گذشت سالیانی از راه اندازی این محور علیرغم دوبانده بودن و آسیب حداقلی در زیرسازی و روکش مطلوب آسفالت، پتانسیل جان گرفتنش در شبها و در ظلمات و تاریکی بسیار بالاست، آن هم اغلب به دلیل نبود روشنایی کافی در این محور. اینک توقع از اولیای امور شهرستان آن است تا فکری عاجل برای حذف پسوند «تاریکخانه» از این محور مبذول کنند. چه آنها که رابط بین دستگاههای شهرستان با نماینده عالی دولت در استان هستند و چه آنان که در قوهی قانونگذاری دستشان به مسؤلان عالی رتبهی اجرایی کشور در وزارتخانه ها می رسد باید که کاری کنند. به خصوص آنها که بر احداث جاده حرم تا حرم اصرار دارند لابد می دانند چراغی که اول بر تاریکخانه ی اتوبان های پرتردد رواست بر جاده های روی کاغذ و در حد تصور حرام است. صاحب منصبانی که خود دست کم یک روز هفته را در این مسیر تردد و لابد درد برخی از هموطنان را در این مسیر لمس می کنند، صد البته بهتر از ما می دانند، ایمنی و امنیت در جاده که تأمین روشنایی بخشی از الزامات آن است حتما و بلاشک در حیطه پیگیری و عمل مسؤلانی است که وظیفهیی جز خدمت رسانی بر دوششان نیست.
نام *
ایمیل *
وبسایت
نظر *
نخستین نمونه روبات شرکت دولتی «روس کاسموس» پیمانکار این طرح علمی و فضایی، قرار است سال 2019 برای آزمایش آماده شود. براساس برنامه ریزی صورت گرفته، روبات ویژه که انتظار می رود سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شود، توان انجام امور مختلف از جمله راهپیمایی و هدایت فضاپیمای باری بدون سرنشین را هم خواهد داشت.
شاید زمانی که بسیاری از هم سن و سال های مسعود حسنی مشغول ساخت خانه های لگویی خود بودند، این جوان افغانستانی در فکر تکمیل اختراعی بود که در نهایت به نخستین نمونه اولیه پهپادهای یابنده و منفجر کننده مین های زمینی تبدیل شد. درادامه با تک شات همراه باشید
به گفته محققین ضربان قلب شما میتواند جایگزین پسورد شما هنگام استفاده از لوازم الکترونیکی باشد. محققان دانشگاه Binghamton راهی جهت حفاظت از سوابق سلامت جسمانی افراد را باستفاده از ضربان قلب افراد یافتهاند
سالهاست که محققان روی تلفیق سخت افزارهای کامپیوتری و لنزهای چشمی کار میکنند. اولین دستاورد در این زمینه نیز مربوط به تیم دانشگاه واشنگنتن در شهر سیاتل است که موفق شدهاند نمونه اولیه یک مدار الکتریکی،یک دریافت کننده امواج رادیویی
خرید نرمافزارهای موبایلی با شارژ ایرانسل در «کافه بازار» امکانپذیر شد.
برای عضویت در خبرنامه کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید
خبرنامه مردم شهرستان کاشان