علی جاویدپناه/ حدود دو سال است که طرحی بمنظور مدیریت خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان های کاشان در حال اجرا است و تابلوهایی هم تحت عنوان «سی پِی» و یا جدیداً «آذر پارک» در جای جای شهر نصب شده است. این طرح که به پشتوانه «قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی» پا به عرصه گذاشته دارای مزیت هایی از جمله کاهش ترافیک، استفاده عادلانه از فضای پارک و جلوگیری از انحصارطلبی و سدمعبر می باشد. ولی سؤالات و ابهاماتی هم در این زمینه وجود دارد که باید مسئولین مربوطه در شورای اسلامی شهر، شورای عالی ترافیک شهرستان، اداره راهنمایی و رانندگی و معاونت حمل و نقل شهرداری به آن پاسخ بدهند. طبق ماده 15 قانون مذکور: «در شبکه معابر شهری پر ترافیک که برابر مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت توقف وجود ندارد با تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شهرداری ها میتوانند برای مدیریت پارک های مجاز حاشیه ای ابزارها و وسایل لازم از قبیل ایست سنج (پارکومتر) یا کارت پارک نصب و برای توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی 7 صبح تا 9 شب حق توقف مناسبی که میزان آن به پیشنهاد شوراهای اسلامی شهرها و تصویب وزیر کشور تعیین میشود بر طبق مقررات مربوط به أخذ عوارض دریافت نمایند. توقف بدون مجوز به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع خواهد بود. تبصره1ـ نحوه مدیریت پارکهای حاشیهای و تعیین معابر پرترافیک، شرایط و نحوه جذب و آموزش بهکارگیری متصدیان مربوطه به موجب آئیننامهای خواهد بود که توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و با همکاری شورای عالی استانها تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد. تبصره2ـ صد در صد درآمد حاصل از این ماده پس از واریز به خزانه در اختیار شهرداری ذیربط قرار میگیرد تا جهت احداث توقفگاه (پارکینگ) در همان شهر هزینه نماید.» و اما سوالات قابل طرحی که ممکن است به ذهن هر شهروندی برسد این است که: با وجود دریافت عوارض سالانه خودرو توسط شهرداری آیا گرفتن این مبالغ، تحمیل هزینۀ مضاعف برای رانندگان نیست؟ آیا برای اجرای یک طرح، نصب دو مدل تابلو در خیابان ها کار عاقلانه ای است؟ آیا امکان نداشت که خودروهای پارک شده، تحت یک سیستمِ واحد کنترل شوند؟ چرا محدوده زمانی درج شده بر روی تابلوهای «سی پِی» و «آذر پارک» خلاف آن چیزی است که قانون گفته است؟در آمد حاصل از اجرای این طرح از ابتدا تا الان چقدر بوده و دقیقاً صَرف احداث کدام یک از پارکینگ های شهر گردیده است؟ بر اساس قانون، درآمد حاصله باید به خزانه واریز شود ولی به گفته یکی از مسئولین آگاه، پول ها بحساب مشترکی بین شهرداری و شرکت متولی واریز می شود. این مسئله چه توجیهی دارد؟برای کسانی که بدلیل نداشتن پارکینگ در منزل، ناچارند اتومبیل شان را در کنار خیابان پارک کنند و بعضاً هم جریمه عدم احداث پارکینگ را به شهرداری داده اند، چه تدبیری صورت گرفته تا مجبور نباشند هر روز هزینه بپردازند؟ تکلیف کسانی که قبلاً مبلغی را بابت برچسب «سی پِی» پرداخته اند ولی حالا تابلوی دیگری را می بینند که وارد عرصه شده چیست؟
سلام مگه حتمن کیف قاپ باید ترک موتور بشینه و وسط خیابون کیف ازت بقاپه؟دولت کیف قاپ هست داره جیب ملت میزنه
نام *
ایمیل *
وبسایت
نظر *
نخستین نمونه روبات شرکت دولتی «روس کاسموس» پیمانکار این طرح علمی و فضایی، قرار است سال 2019 برای آزمایش آماده شود. براساس برنامه ریزی صورت گرفته، روبات ویژه که انتظار می رود سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شود، توان انجام امور مختلف از جمله راهپیمایی و هدایت فضاپیمای باری بدون سرنشین را هم خواهد داشت.
شاید زمانی که بسیاری از هم سن و سال های مسعود حسنی مشغول ساخت خانه های لگویی خود بودند، این جوان افغانستانی در فکر تکمیل اختراعی بود که در نهایت به نخستین نمونه اولیه پهپادهای یابنده و منفجر کننده مین های زمینی تبدیل شد. درادامه با تک شات همراه باشید
به گفته محققین ضربان قلب شما میتواند جایگزین پسورد شما هنگام استفاده از لوازم الکترونیکی باشد. محققان دانشگاه Binghamton راهی جهت حفاظت از سوابق سلامت جسمانی افراد را باستفاده از ضربان قلب افراد یافتهاند
سالهاست که محققان روی تلفیق سخت افزارهای کامپیوتری و لنزهای چشمی کار میکنند. اولین دستاورد در این زمینه نیز مربوط به تیم دانشگاه واشنگنتن در شهر سیاتل است که موفق شدهاند نمونه اولیه یک مدار الکتریکی،یک دریافت کننده امواج رادیویی
خرید نرمافزارهای موبایلی با شارژ ایرانسل در «کافه بازار» امکانپذیر شد.
برای عضویت در خبرنامه کافی است نام و ایمیل خود را وارد کنید
خبرنامه مردم شهرستان کاشان